Inicio Gestió de Recursos i Modernització Torrent posarà en marxa al setembre un programa pilot d’atenció ciutadana i teletreball per a garantir la seguretat i la distància personal laboral, alhora que s’afavoreix la conciliació de la vida personal, familiar i laboral

Torrent posarà en marxa al setembre un programa pilot d’atenció ciutadana i teletreball per a garantir la seguretat i la distància personal laboral, alhora que s’afavoreix la conciliació de la vida personal, familiar i laboral

9 min read

Durant un període de sis mesos els empleats públics podran treballar entre un 25 i un 50% de la seua jornada des de casa

Durant l’estat d’alarma, el consistori torrentí va ser un dels pioners en la implantació d’aquest sistema ja que fins a 239 llocs de treball continuaren complint les funcions d’atenció a la ciutadania a distància des dels seus equips informàtics

A causa de la situació creada per la COVID-19, l’Ajuntament de Torrent ha pres una sèrie de mesures preventives i reactives per a garantir la seguretat de la ciutadania i del personal municipal. Així, després d’una anàlisi dels llocs de treball municipals i de la casa consistorial, es posarà en marxa el Programa pilot organitzatiu per a la nova normalitat durant un període de sis mesos, en inici programat per al setembre del 2020, en relació amb l’atenció ciutadana i el teletreball.

A través de l’ús de les noves tecnologies, aquest projecte pilot desenvoluparà la modalitat de teletreball d’una manera polivalent i telemàtica que garantirà la seguretat i la distància del personal laboral en aquests moments, però aquesta modalitat es pretén allargar en el futur per a afavorir la conciliació de la vida personal, familiar i laboral perquè, com bé ha expressat el regidor de l’Àrea de Modernització, Andrés Campos, “el teletreball ha vingut per a quedar-se”.

Per això, es planteja un sistema individualitzat de teletreball del 25% de les jornades mensuals, que podrà ser ampliable al 50% per al personal que tinga al seu càrrec menors de 12 anys amb limitacions d’assistència presencial als seus centres educatius o majors dependents amb limitacions d’assistència presencial a centres de majors

Amb aquesta nova iniciativa continua la modalitat de treballar des de casa que el consistori va implantar quan es va decretar l’estat d’alarma. Així doncs, gràcies a les eines i al treball de l’equip d’informàtica, facilitades per l’àrea de Modernització, els treballadors municipals van poder seguir exercint les seues funcions des dels domicilis a través de la plataforma digital i la instal·lació dels seus escriptoris digitals en els seus propis equips informàtics i tenien accés a tots els arxius i documents necessaris per a dur a terme totes les tasques com en el treball presencial.

Això és gràcies a la “bona funcionalitat del servei i la capacitat d’adaptació que ha demostrat l’Ajuntament de Torrent, així com a la satisfactòria planificació en matèria de digitalització que hem dut a terme en els últims anys”. Una mostra d’això és que davant la necessitat de teletreballar des de casa, “fins a 239 llocs de treball d’aquesta administració es van adaptar al teletreball en huit dies, i van poder seguir amb les mateixa funcionalitat i oferint una ràpida resposta a les necessitats dels torrentins i torrentines”, segons explica Campos.

En aquesta mateixa línia, també s’ha intensificat, i es continuarà fent, l’ús d’eines de videoconferència per a evitar desplaçaments i les reunions presencials. Fins al dia de hui s’han dut a terme 266 reunions en línia, la qual cosa ha suposat la participació de 1.926 persones.

TDIC
Un altre dels serveis que també es va adaptar a la nova situació des del primer moment ha sigut l’Oficina d’Atenció Ciutadana (TDIC) que durant l’Estat d’Alarma va seguir pràcticament a ple rendiment a través de la plataforma digital www.torrent.es. Emissió de certificats digitals o de padró han sigut els tràmits més demanats per la ciutadania durant els últims mesos. L’edil ha destacat que “Torrent té un sistema d’atenció que és un referent per a altres administracions, les quals, fins i tot, deriven molts dels seus tràmits al nostre TDIC, ja que no tenen la capacitat per a gestionar-los”.

Per això, amb aquest projecte pilot la ciutadania ha de sol·licitar cita obligatòriament en el TDIC a través de la pàgina web municipal www.torrent.es > Cita prèvia o telefonant al 010. Per a garantir la protecció dels visitants i del personal municipal, el consistori ha concentrat tota l’atenció en la planta baixa en un sistema de finestreta única, on a més se segueixen totes les mesures de seguretat i de neteja, utilització de senyalística per a marcar les distàncies socials, reordenació dels recorreguts d’entrada i eixida, col·locació de mampares de metacrilat per a evitar el contacte físic entre les persones i, finalment, s’hi ha instal·lat un dispositiu que mesura la temperatura corporal.

Una altra dels avantatges que ofereix el TDIC, i que és una mostra de la capacitat i desenvolupament tecnològic de l’Ajuntament de Torrent, és que disposa d’uns aparells de traducció immediata i simultània en tots els idiomes, fet que suposa que qualsevol persona pot ser atesa independentment de l’idioma en què parle.

Finalment, potenciar el servei d’atenció telefònica 010 mitjançant el reforç de la informació ciutadana telefònica o a través de la pàgina web per a evitar desplaçaments innecessaris són algunes de les mesures que ja s’estan posant en marxa i que continuaran desenvolupant-se dins del programa pilot.

 

Ver más artículos relacionados
Ver más en Gestió de Recursos i Modernització
Los comentarios están cerrados

También le puede interesar

L’Ajuntament de Torrent reforça el servei d’atenció al ciutadà

S’ha habilitat un nou espai en la planta baixa de l’edifici de Ramón y Cajal, …