Inicio Gestió de recursos i modernizació ‘Llum’, el nou assistent virtual per a la ciutadania de Torrent

‘Llum’, el nou assistent virtual per a la ciutadania de Torrent

6 minuto leer

El chatbot intel·ligent de la pàgina web de l’Ajuntament ajuda les persones usuàries en els seus tràmits i consultes amb l’administració

L’Ajuntament Torrent, en la seua aposta per la innovació i la modernització dels serveis municipals, ha posat en marxa ‘Llum’, un chatbot intel·ligent disponible 24 hores al dia i 365 dies a l’any en la seua pàgina web www.torrent.es, l’objectiu de la qual és assistir a la ciutadania i donar resposta als possibles dubtes que tinguen els usuaris sobre els serveis del consistori. D’aquesta manera, amb un sol clic, l’eina desenvolupada per ‘1millionbot’ permet resoldre les qüestions més comunes sobre l’accés a la informació, la documentació o tràmits a realitzar, ja siga en qüestions d’empadronament, notificació d’incidències o domiciliació de rebuts, entre altres.

“Aquest instrument és clau per a millorar la interacció entre la ciutadania i l’administració, ja que agilita i millora molt l’experiència de les persones usuàries a l’hora de realitzar tràmits o trobar informació important, simplificant així aquests processos i optimitzant el servei prestat”, ha ressaltat el regidor de Modernització i Gestió de Recursos, Andrés Campos, qui ha matisat que “aquest servei consolida l’aposta de l’Ajuntament de Torrent per oferir a la població més recursos i vies d’atenció ciutadana. En cap cas pretén substituir altres vies com l’atenció presencial, sinó que se suma a les ja existents i facilita els tràmits, donant noves possibilitats als veïns i veïnes de Torrent, especialment en un moment en què la societat demanda noves fórmules d’interacció amb l’administració”. A més, l’edil ha posat l’accent en la inversió en polítiques de transparència i accés a la informació i en eines d’accés de la ciutadania al seu ajuntament, reflectides en el reforç de les línies telefòniques del 010, un servei que s’ha duplicat durant la pandèmia, o el nou chatbot d’atenció ciutadana i cita prèvia a través de l’aplicació WhatsApp.

Aquest projecte cofinançat al 50% per fons europeus FEDER i  forma part de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat de Torrent 2015-2025 (EDUSI).

Més de 1600 consultes des de la seua activació

Durant novembre i desembre, mesos en què aquesta nova eina de consulta va estar en període de proves, ‘Llum’ va donar cobertura a més de 1600 consultes, amb una taxa d’encert conversacional superior al 90% i un major registre d’activitat entre les 10 i les 12h. D’altra banda, les demandes més recurrents van ser les referides a padró i certificat d’empadronament, cita prèvia, sistema GIVP d’incidències, autoliquidació o ajuda del material escolar.

A més, cal destacar que ‘Llum’ millora amb cada pregunta, ja que la intel·ligència artificial de l’assistent desenvolupa algorismes per a respondre de la forma més òptima a través del Processament del Llenguatge Natural, aprenent automàticament amb la interacció de cada persona. Arran d’aquest procés, el chatbot intel·ligent també registra dades valuoses sobre la base de la seua anàlisi de Big Data, millorant l’experiència de la pàgina web municipal per als ciutadans i ciutadanes.

Ver más artículos relacionados
Ver más en Gestió de recursos i modernizació
Los comentarios están cerrados

También le puede interesar

La Asociación de Vecinos El Vedat organiza el I Mercado de Artesanía El Vedat

Este evento tendrá lugar el próximo sábado 23 de abril, de 9h a 14h, en la calle Font de S…