Inicio Notícies Benestar Social L’Ajuntament de Torrent va incrementar en un 35% el servei d’ajuda a domicili durant l’estat d’alarma

L’Ajuntament de Torrent va incrementar en un 35% el servei d’ajuda a domicili durant l’estat d’alarma

4 min read

L’Ajuntament de Torrent, a través de l’àrea de Serveis Socials, ha augmentat la prestació del servei d’ajuda a domicili dels torrentins i torrentines durant els últims mesos. D’aquesta forma, les persones usuàries reben una assistència bàsica que consisteix en la provisió d’aliments i medicaments (compres i gestions). Durant l’estat d’alarma generat pel Covid-19, es va incrementar en un 35% aquest servei, sumant 60 casos nous als quals ja hi havia, per la qual cosa van ser 232 persones ateses durant tot el període. Hui dia, la iniciativa d’ajuda a domicili assisteix a 180 veïns i veïnes.

Al mateix temps, des de Serveis Socials s’ha intensificat el seguiment individualitzat de les persones majors de 85 anys, sobretot d’aquelles que viuen soles o tenen el seu domicili en disseminats i que puguen estar més aïllades, a més de posar en marxa el ‘Telèfon Amic’, un servei social que va atendre i va conversar amb els torrentins i torrentines que durant l’estat d’alarma romanien solos en les seues llars i tenien necessitat de parlar. Així, el consistori va atendre 485 persones per a donar resposta i cobrir les necessitats que pogueren tindre. Igualment, van ser els encarregats de fer lliurament, amb la col·laboració dels voluntaris i voluntàries de Protecció Civil i Creu Roja, del servei “Menjar a casa”, que el consistori va ampliar durant l’estat d’alarma, incrementant-lo en 50 places a les 78 que s’atenen hui dia.

D’altra banda, durant aquests últims mesos s’ha exercit valoracions de 154 persones dels Centres de dia i Centres ocupacionals per a detectar si necessiten ajuda i estimar serveis temporals. D’altra banda, s’han efectuat 183 seguiments des que es va entrar en la fase 1 fins a l’actualitat relacionats amb els expedients i les valoracions de persones en situació de dependència, alhora que també s’està actualitzant el Pla Municipal de Diversitat Funcional.

També s’han realitzat serveis de caràcter domèstic o personal, com a suport en la higiene. Així mateix, vinculat a aquests serveis, s’ha realitzat un seguiment de l’estat de salut i ajuda psicològica als usuaris.

Ver más artículos relacionados
Ver más en Benestar Social
Los comentarios están cerrados

También le puede interesar

L’Ajuntament de Torrent reforça el servei d’atenció al ciutadà

S’ha habilitat un nou espai en la planta baixa de l’edifici de Ramón y Cajal, …