Inicio Notícies L’Ajuntament de Torrent continua actiu i oferint servei al ciutadà a través del teletreball

L’Ajuntament de Torrent continua actiu i oferint servei al ciutadà a través del teletreball

12 min read

130 treballadors i treballadores continuen realitzant les seues funcions des dels seus domicilis

Serveis Socials reforça l’horari d’atenció telefònica fins a les 20 h

El Centre de Coordinació Operativa Municipal (CECOPAL) de l’Ajuntament de Torrent s’ha reunit per a començar la setmana aprovant diferents mesures per a pal·liar la crisi sanitària, social, econòmica i sanitària ocasionada per la COVID-19, després de l’aprovació ahir per part del Consell de Ministres del decret per a limitar l’activitat econòmica als serveis no essencials fins al 9 d’abril. Així, en la trobada d’aquest matí s’ha tractat les següents iniciatives i projectes:

130 treballadors i treballadores del personal municipal realitzen les seues funcions des dels seus domicilis
Complint amb les mesures realitzades pel Govern d’Espanya sobre l’adopció de mesures addicionals per a disminuir els nivells de mobilitat dels treballadors i treballadores no vinculats directament a serveis essencials, des del 30 de març i el 9 d’abril, el personal municipal de l’Ajuntament de Torrent realitzarà totes les seues funcions treballant des dels seus domicilis a través de la plataforma digital i la instal·lació dels seus escriptoris digitals en els seus propis dispositius i equips informàtics.

Amb aquesta mesura es continua amb la modalitat de teletreball que ja s’estava desenvolupant en la major part dels departaments municipals des que es va decretar l’Estat d’Alarma. D’aquesta forma, ja són 130 treballadors i treballadores del personal municipal que es connecta des de la seua casa, gràcies a les eines i el treball de l’equip d’informàtica facilitades per l’àrea de Modernització, que gestiona i habilita l’accés als arxius necessaris per a obtindre totes les funcions que en el treball presencial.

D’altra banda, quant a l’atenció ciutadana, segueix actiu el servei a través del número 010, donant resposta a totes les persones. Igualment, la ciutadania pot tramitar totes les gestions a través de la plataforma telemàtica de la web municipal: www.torrent.es, funcionant a ple rendiment i donant resposta a totes les necessitats dels torrentins i torrentines, com per exemple obtindre els certificats de padró que la normativa exigeix en el tràmit de moratòria de la hipoteca, i en el qual el consistori ha habilitat diferents opcions per a realitzar la gestió segons les seues circumstàncies de cada ciutadà o ciutadana.

No obstant això, continuen assistint de manera presencial als seus llocs de treball les següents excepcions directament vinculades als serveis prioritaris: Membres del Centre de Coordinació Operativa de l’Ajuntament de Torrent (CECOPAL Torrent), Policia Local, Serveis Socials, Punt d’Aliments, Sanitat., Atenció a la dona, respecte de situacions de risc, Responsables de contracte i d’inspecció de serveis de neteja i desinfecció viària, Responsables de contracte i d’inspecció de serveis de neteja i desinfecció d’edificis i instal·lacions municipals que es mantenen oberts, Responsables de contracte i d’inspecció de serveis de recollida de residus, Responsables de contracte i d’inspecció de serveis de proveïment d’aigua i sanejament, Responsables de contracte i d’inspecció de serveis d’enllumenat públic, Responsables de contracte i d’inspecció de serveis de mercats fixos municipals, Gabinet d’Alcaldia, Director Servei Personal i el Gabinet de Premsa.

Ampliació de l’horari de Serveis Socials
Des de la setmana passada, l’horari d’atenció telefònica dels Serveis Socials del consistori s’ha reforçat fins a les 20 h per a atendre a totes les persones que el necessiten via telefònica. L’assistència es realitza en els següent números: Centre Social Santo Domingo: 96 111 18 60; Centre Verge de l’Olivar: 96 111 18 65; Centre Social Xenillet: 96 111 18 63; Centre Social La Marina: 96 111 18 64.

Igualment, des de Serveis Socials s’ha intensificat el seguiment de les persones majors, sobretot d’aquelles que viuen soles o tenen el seu domicili en disseminats i que puguen estar més aïllades. D’aquesta manera, el consistori està telefonant i, a més, els voluntaris i voluntàries de Protecció Civil estan realitzant visites per a cerciorar-se que aquest grup d’edat es trobe bé i donar resposta a les necessitats que puguen tindre. Al mateix temps, són els encarregats d’entregar cada dia el servei “Menjar a casa”, que el consistori va ampliar la setmana passada a 50 persones, abastant tota la llista d’espera. Amb aquesta iniciativa, la ciutadania més major rep el menjar en el seu propi domicili ja cuinada i a punt per a menjar.

A més, Protecció Civil s’està encarregant de gestionar i distribuir tot el material higiènic i de desinfecció que, de manera desinteressada, està arribant per a la Policia Local i Hospitals gràcies als donatius dels torrentins i torrentines, així com d’empreses, com l’escola infantil Dinoschool que va donar a Policia Nacional guants i desinfectants de mans, o el restaurant Los Abetos que ha col·laborat amb les forces de seguretat i sanitaris amb màscares.

Neteja i desinfecció
Segueixen els treballs de desinfecció i neteja en tot el terme municipal per a combatre la propagació del coronavirus. Les tasques estan centrades en espais públics a l’aire lliure com a zones de jocs infantils, àrees recreatives o zones esportives i entorns d’edificis on es concentra un major nombre de persones com a centres de salut o educatius. Igualment, des de la setmana passada s’ha incrementat la neteja en les zones pròximes i accessos de les residències i en centres de persones majors.

Activitats esportives de la FDM
Pel fet que les instal·lacions esportives romanen tancades durant l’Estat d’Alarma, la Fundació Esportiva Municipal (FDM) ha informat sobre els passos a seguir totes aquelles persones que hagen ingressat una quantitat superior a la deguda en les quotes esportives. Hauran de presentar una sol·licitud, preferiblement de manera telemàtica o per correu electrònic, que haurà de dirigir-se la Presidenta de la FDM i que haurà de contindre les següents dades:

– Nom i cognoms o raó social o denominació completa, número d’identificació fiscal i domicili de l’interessat.
– Domicili o correu electrònic que l’interessat assenyala a l’efecte de notificacions.
– Justificació de l’ingrés indegut. A la sol·licitud s’adjuntarà esment exacte de les dades identificatives de l’ingrés realitzat, entre ells, la data i el lloc de l’ingrés i el seu import.
– En el seu cas, proposta de compensació d’aquest import amb el següent període hàbil una vegada es reòbriguen els centres esportius.
– Lloc, data i signatura de la sol·licitud

El formulari s’haurà de registrar en la web: www.fdmtorrent.com; en el menú “Sobre l’FDM / Contacte”; o en el següent enllaç: https://www.fdmtorrent.com/sobrelafdm/contacto.aspx

Ver más artículos relacionados
Ver más en Notícies
Los comentarios están cerrados

También le puede interesar

Èxit de la Targeta +25 en els seus primers 15 dies

Fins al moment s’han tramitat prop de 150 targetes que han posat en circulació 25.00…